loading...

هشتاد و پنج - تبادل لینک رایگان

آموزش سئو سایت

۷ دلیل شکست در سئو که در میان مدیران سایت ها بسیار رایج است را در این مطلب بررسی می کنیم تا با پرهیز از آن ها بتوانید کیفیت کار و نتیجه را بهبود ببخشید. شما برای بررسی کیفیت سئو و این که آیا عدم نتیجه گیری کارتان مربوط به بخش سئو هست یا نه باید چند مورد را بررسی کنید تا بتوانید انگشت اتهامتان را سمت تیم سئو بگیرید و آن ها را مقصر بدانید! در ادامه به این ۷ اشتباه بزرگ در سئو می پردازیم و آن ها را بررسی می کنیم.

این هفت مورد از اشتباهات سئو ، بسیار مهم و تاثیرگذار هستند که شما و یا تیم سئوی شما با انجام آن مانع از پیشرفت کار خواهید شد.

محدودیت فعالیت

چند سال پیش شما با ایجاد یک مجموعه کلمات کلیدی مناسب و همچنین تولید لینک های زیاد و با کیفیت می توانستید به سئو و بهینه سازی با کیفیت خوبی برسید اما امروز باید بسیار فعال تر و باهوش تر از گذشته عمل کنید. همچنان لینک ها اهمیت بالایی دارند و کلمات کلیدی نقش مهمی را بازی می کنند اما این ها کافی نیستند. کلمات کلیدی تنها بخش کوچکی از دنیای امروزی سئو را شامل می شوند!

شما باید به ساختار سایت، کارآیی و سایر ویژگی های یک سایت خوب هم توجه کنید چرا که این عوامل در سئوی شما تاثیرگذار هستند. در واقع سال هاست که طراحی سایت هم بر سئو تاثیر می گذارد و شما برای کسب موفقیت باید از تمامی جهات سایتتان را آماده و بهینه سازی کنید.

گسترش بیش از حد!

با توجه به آنچه که در اولین بخش از ۷ اشتباه بزرگ در سئو بیان شد ممکن است این برداشت را کرده باشید که فعالیت های مربوط به بخش سئو را هم باید کاملا انجام دهید و پشتیبانی کنید. بله درست است! اما یک مسئله ی بسیار مهم در اینجا وجود دارد آن هم این که این کار احتیاج به زمان و بودجه ی زیادی دارد. شما همواره باید چند نفر و در واقع یک تیم را برای پیگیری سئو و بهینه سازی داشته باشید و هرچه وظایف بیشتری را به آن ها محول کنید، پول بیشتری هم باید پرداخت کنید.

اگر بودجه ی کافی برای انجام تمامی فاکتورها را دارید، این کار را انجام دهید اما اگر از پس هزینه های کار بر نمی آیید، بهتر است به صورت متمرکز کار کنید. منظور این است که بخش های کمتر را کامل و با دقت انجام دهید و تمرکز بیشتری روی آن ها گذارید.

عدم توجه به توصیه ها و درخواست های وبمستر ها

عدم هماهنگی و توجه شما به مسئولین و کارمندان بخش سئو می توانید عاملی باشد که شما را به بیراهه برده است! وقتی که کارشناسانی را برای کار در این حوزه استخدام کرده اید، پس باید به توصیه ها و خواسته هایشان توجه کنید. اگر آن ها چند کار یا تغییر را از شما درخواست کردند، انجامشان دهید تا با فکر و ایده ی آن ها بتوانید پیشرفت کنید و به جلو بروید.

از انجام درخواست آن ها به دلایل مختلف فرار نکنید به عنوان مثال یک پیشنهاد دیگر به آن ها ندهید و اصرار به عوض کردن نظرشان نکنید! به دلیل عدم اطمینانتان از موفقیت از انجام کارها سر باز نزنید! سعی کنید به دانش و تجربه ی آن ها اعتماد کنید تا خودتان به دست خودتان نابود نشوید!

به وبمسترها و سئوکارهایی که از شما تنها درخواست پرداخت حقوقشان را دارند اعتماد نکنید. یک بهینه ساز حرفه ای همیشه پیشنهادهایی برای بهبود کارتان دارد و کارهای زیادی برای انجام دادن به شما خواهد داد.

دست از تلاش بر ندارید!

معمولا این نکته را به عنوان آخرین نکته بیان می کنند! اما در واقع این بخشی از کار است که شما باید سایتتان را همیشه مورد بررسی قرار دهید. هیچوقت فکر نکنید که تمام اقدامات را انجام داده اید و دیگر لازم نیست کاری انجام دهید. سایت شما همیشه باید در جریان پیشرفت قرار بگیرد پس همیشه باید نقاط ضعف را برطرف کنید و یا به قوی تر کردن بخش های مختلف بپردازید.

رسیدن به نقطه ای که بتوانید ادعا کنید سایتتان هیچ مشکلی ندارد بسیار سخت است اما حتی اگر به این نقطه رسیدید، باید به دنبال راه های بالاتر بردن کیفیت کار و ایده های جدید و بهتر برای کارتان باشید.

عجول نباشید!

برای دیدن نتیجه ی کار عجول نباشید! شما با اعمال تغییرات و یا تولید صفحات و مطالب جدید نمی توانید انتظار داشته باشید که در یک شب به صفحه ی اول گوگل برسید! حتی نمی توانید انتظار داشته باشید که با بررسی سایتتان توسط گوگل به نتیجه ی دلخواهتان برسید! در واقع تنها چیزی که شما باید در انتظارش باشید اعمال این تغییرات در رتبه بندی است!

تنها ۵٫۷% از صفحاتی که تازه تولید شده اند در سال به ۱۰ نتیجه ی اول گوگل می رسند!

شما برای آن که به نتیجه ی دلخواهتان برسید باید یک سایت با قدرت دامنه ی بالا داشته باشید. در واقع سایت شما باید از قدرت و اعتباری کلی برخوردار باشد. برای این منظور باید تمامی صفحات و بخش های مختلف سایتتان از همه ی لحاظ ها بهینه سازی شوند تا سایتتان رفته رفته به قدرت و اعتبار برسد. بعد از آنکه قدرت دامنه (domain authority) سایتتان بالا رفت می توانید انتظار داشته باشید که مطالب و صفحات جدیدتان با سرعت بالاتری به رتبه و جایگاه خوبی برسند.

عدم توجه به مشتریان

با به وجود آمدن بستر اینترنت بسیاری از افراد شروع و اقدام به انجام فعالیت های تجاری در این فضا کردند. بسیاری از آن ها تلاش کردند تا چارچوب های گذشته را کنار بزنند و تمرکز بیشتری روی سود و کار خودشان بگذارند. مسلما این کار درست و به جاست ما نباید اهمیت و جایگاه مشتری فراموش شود!

این مشتری ها هستند که از شما خرید می کنند پس باید به خواسته ی آن ها اهمیت بدهید. تمام تمرکزتان را روی برطرف کردن نیاز و خواسته ی آن ها بگذارید و تلاش کنید محصولات و خدماتتان را به عنوان حلال مشکلاتشان نشان دهید. وقتی آن ها به این نتیجه برسند که شما نیازشان را برطرف خواهید کرد، حتما به سمتتان خواهند آمد.

همیشه در نظر داشته باشید که شما خدمات و محصولاتتان را نمی فروشید! شما برطرف کننده ی نیازهای مردم را به فروش می رسانید.

عدم بهینه سازی برای تبدیل کاربران

کاربرانی که وارد سایت شما می شوند باید به مشتری تبدیل شوند تا برای شما سودزا باشند. کاربران با ورود به صفحه ای در سایت شما باید نسبت به صفحه و محتوای موجود در آن جذب شوند و سپس به بخش یا صفحه ی خرید منتقل شوند. در اینجا به مهمترین بخش نرخ تبدیل رسیدیم. مهم ترین نکته این است که کاربر به سادگی بتواند به بخش خرید برود و برای این امر می توانید از دکمه ها و لینک ها و ابزارهای مناسب استفاده کنید. برای دکمه های Call To Action یا همان دکمه ها و ابزارهایی که کاربر را به بخش خرید منتقل می کند اهمیت زیادی قائل شوید و با دقت و حساسیت بالایی آن ها را طراحی کنید.

علاوه بر این، شما باید مشتری را نسبت به خدمات و محصولاتتان جذب کنید و آن ها را مشتاق به خرید کنید. همچنین اطمینان آن ها به شما بسیار مهم است. مواردی مانند ضمانت کیفیت و یا گارانتی و تعویض می تواند این اطمینان را برای آن ها ایجاد کند.

۹ عادت بد در سئو سایت را بشناسید و با پرهیز از آن ها سعی کنید که سئو و بهینه سازی سایت را بهتر انجام دهید. عادت ها و روش های قدیمی تغییرات زیادی کرده اند و شما باید از جدیدترین روش ها برای کارتان استفاده کنید تا به نتیجه ی دلخواهتان برسید. در زیر به بررسی ۹ عادت بد در سئو سایت می پردازیم.

یک صفحه یک کلمه کلیدی!

با به میان آمدن جستجوی معنایی دیگر عقلانی به نظر نمی رسد که بخواهیم وقت و انرژی خودمان را برروی انتخاب یک کلمه ی کلیدی برای هر صفحه تلف کنیم! تمرکز اصلی باید برروی کیفیت محتوای صفحه و همچنین دقت عمل در انتخاب عنوان و تگ عنوان باشد.

با بررسی تعدادی از وب سایت ها مشخص شد که یکی از رایج ترین مشکلات در رابطه با صفحات فرود محلی است که به صورت روبرو هستند: [city name] + [service A] و [city name] + [service B]

چنین صفحاتی نشان از عدم اهمیت به کاربران دارند که در نتیجه ی آن موجب عدم کسب امتیاز مثبت و حتی دریافت امتیاز منفی در سئو خواهند شد!

لینک سازی های بد

احتمالا شما هم مثل من از شنیدن در این باره خسته شده اید! با وجود تمام مشکلاتی که در رابطه با لینک ها وجود دارد اما همچنان گوگل اهمیت زیادی به آن ها می دهد چرا که وقتی به یک سایت لینک داده می شود به معنای با کیفیت و مفید بودن محتوای آن است.

مسئله زمانی به مشکل تبدیل خواهد شد که لینک ها به صورت بد و غیرطبیعی ایجاد شوند. دایرکتوری های بی اعتبار، لینک های مصنوعی و … مواردی هستند که می توان آن ها را به عنوان یکی از ۹ عادت بد در سئو سایت به حساب آورد.

مطالب حاشیه ای

تا زمانی که محتوا نداشته باشیم نمی توانیم سئو انجام دهیم! سئو و محتوا در هم آمیخته هستند و نمی توان آن ها را از هم جدا کرد. اگر شما محتوای سایتتان را بهینه سازی نکنید کاربران شما را پیدا نخواهند کرد پس شکی نیست که چرا به محتوا نیاز داریم! در این میان باید توجه داشته باشید که داشتن هر محتوایی هم خوب نیست و استفاده از مطالب حاشیه ای و غیرمرتبط به وب سایت که معمولا به منظور جذب کاربران به سایت انجام می شود، نمی تواند چندان خوب و مفید واقع شود.

به طور کلی ارتباط مطالب و محتوا با کلیت و موضوع سایت و همچنین کیفیت مطالب را باید در نظر گرفت!

عدم توجه به مشکلات تکنیکی!

عدم توجه به این مشکلات و اقدام نکردن برای حل کردن آن ها آسیب بزرگی به شما و سایتتان خواهد زد. محتوای با کیفیت و لینک سازی ها بسیار عالی و تاثیرگذارند اما تا زمانی که این مشکلات تکنیکی وجود داشته باشند همچنان شما در رتبه بندی از رقیبان عقب خواهید ماند! این مشکلات شامل موارد زیر می شوند:

  • ریدایرکت های نادرست! (مثلا اشتباه در ریدایرکت های ۳۰۱ و ۳۰۲)
  • پایین بودن سرعت بارگذاری صفحات
  • ارورهای مربوط به موبایل
  • مسائل مربوط به محتوای تکراری
  • صفحاتی که ناخواسته بلاک و مسدود شده اند!

بهینه سازی نکردن تصاویر

سئوی تصاویر امری بسیار مهم در سئو و بهینه سازی سایت است که توسط بسیاری از مدیران سایت ها نادیده گرفته می شود. تصاویر هم از نظر حجم و هم از نظر نام و خصیصه ی alt می بایست بهینه سازی شوند. حجم تصاویر به این دلیل مهم است که در سرعت بارگذاری صفحات تاثیر می گذارد! از طرفی برای تشخیص آن که هر تصویر درباره چه موضوعیست باید نام مناسبی داشته باشد و معمولا نام آن را با نام عنوان و کلمه ی کلیدی اصلی هر صفحه یکسان در نظر می گیرند تا بیشترین میزان تطابق را داشته باشد و برروی سئو تاثیر بگذارد.

عدم بهینه سازی تصاویر در میان مدیران سایت ها و وبمسترها بسیار رایج است و رعایت این نکته توسط شما می تواند کمک زیادی به رقابت با سایرین کند.

لینک های زیاد بین وب سایت های خودتان!

به نظر می رسد که اگر شما دارای چند سایت باشید و در هر یک از سایت هایتان به سایر سایت ها لینک دهی کنید می توانید یک ساختار خوب و قوی برای بک لینک ها ایجاد کنید اما اینطور نیست!! این کار بیشتر تاثیر منفی برروی سایت شما و سئو خواهد داشت پس از آن پرهیز کنید.

گول زدن گوگل!

سئوی خوب به معنای دریافت و کسب رنکینگ خوب است، نه بهره برداری از موتورهای جستجو! گوگل و سایر موتورهای جستجو دارای ملاک هایی برای رتبه بندی هستند و حرکت کردن در چارچوب معیارهای آن ها مفید و درست است اما نباید از آن ها سوء استفاده کرد. شما نمی توانید با استفاده از اقدامات مصنوعی (لینک ها یا کامنت های مصنوعی) سودی به دست آورید چرا که گوگل هوشمندتر از آن است که با این ترفندها فریب بخورد! تمام مسئله ای که در اینجا مطرح است، مسئله ی زمان است. شما نمی توانید راه ۱۰۰ ساله را یک شبه بروید!

در نظر گرفتن کلمات کلیدی به عنوان تنها عامل موفقیت

در دنیایی که جستجوی معنایی، جستجوی صوتی، سئوی محلی، تاریخچه ی جستجو و … خودشان را در میان سایر عوامل جا داده اند نمی توانیم کلمات کلید را تنها عامل تعیین کننده در نظر بگیریم. ابدا نمی خواهم بگویم که کلمات کلیدی بی اهمیت هستند و آن ها را کنار بگذارید! منظور از این مورد این است که مجموعه ای از فاکتورها هستند که موفقیت شما را نمایش می دهند و تایید می کنند. برای فهمیدن آن که موفق شده اید یا نه باید پاسخ مناسبی برای پرسش های زیر داشته باشید:

  • چه نوعی از ترافیک و بازدیدکنندگان را دریافت می کنید؟
  • آیا کاربران به سایت شما جذب می شوند؟
  • نرخ تبدیل در سایت شما چقدر است؟!

فراموش کردن تغییرات

شما که اکنون در حال مطالعه ی این مطلب هستید به دنبال یادگیری سئو و نکات مربوط به آن هستید. همواره به یاد داشته باشید که ابزارها و ملاک ها و روش های سئو روز به روز در حال تغییر هستند و شما برای موفقیت در این زمینه می بایست از این تغییرات و به روز رسانی ها آگاه باشید. از همین امروز به صورت هفتگی (اگر می توانید روزانه) زمانی را برای مطالعه ی اخبار و تازه های سئو در نظر بگیرید تا پروسه و نقشه ی خوبی را داشته باشید.

ترفندهای کاربردی سئو را برای بهبود اوضاع و ترافیک سایتتان به کار بگیرید. این ترفندها می توانند پرتاب کننده ی شما به پله ها و جایگاه های بالاتر در سئو و بهینه سازی باشند. اگر شما تولید محتوای سایت را به خوبی انجام داده‌اید، لینک های داخلی را ساخته اید، بک لینک های خوب دارید و اشتباهات سئو را هم برطرف کرده‌اید و هنوز به ترافیک و جایگاه مورد نظرتان نرسیده اید، از این ترفندها حداکثر استفاده را ببرید.

ما این روش ها را در ۴ دسته برای شما بیان و معرفی و بررسی می کنیم تا با استفاده از آن ها بتوانید به اهدافتان برسید.

سئو دنیای تغییرات و تحولات مدام است. پس جای تعجب نیست که برخی روش‌های بهینه‌سازی، پس از چندی عمرشان به سر برسد و کارایی خودشان را از دست بدهند. در این مقاله‌ی اینفو، با ۹ مورد از این تکنیک‌ها بیش‌تر آشنا می‌شویم. تکنیک‌هایی که برخی افراد، مخصوصا در وب فارسی، همچنان بر آن پافشاری می‌کنند و حاضر نیستند از آن‌ها دل بکنند، اما در واقع مدت‌هاست که دیگر اثربخشی سابق را از دست داده‌اند.

امسال، سال ۲۰۱۵ است. اما هر چه جلوتر آمده‌ایم، دنیای سئو برای بازاریابان اینترنتی آسان‌تر نشده است. مخصوصا با توجه به آپدیت‌های الگوریتم پاندا و پنگوئن که در طی چند سال اخیر اتفاق افتاده‌اند، جای تعجب نیست که وضعیت دنیای سئو، دائم در حال تغییر و تحول باشد.

این تغییرات پی‌درپی، ایجاب می‌کند که بازاریابان اینترنتی، تکنیک‌های خود را به سرعت و به موقع تغییر دهند و این تکنیک‌ها را با توجه به آخرین دستورالعمل‌هایی که موتورهای جستجو بر الگوریتم‌هایشان اعمال می‌کنند، تطبیق داده و هماهنگ کنند. در طول این مقاله سعی می‌کنم شما را با تکنیک‌های منسوخ شده‌ی سئو که دیگر نباید استفاده کنید، آشنا کنم. بیایید روراست باشیم. برخی از ما، همچنان از این تکنیک‌ها استفاده می‌کنیم و بعضا روی آن‌ها تعصب هم داریم؛ اما این تکنیک‌ها مدت‌هاست که دیگر جواب نمی‌دهند. خوب است اگر راهی را اشتباه رفته‌ایم، به جای پافشاری بر مسیر اشتباه، در جاده‌ی اصلاح قدم بگذاریم.

تکنیک‌هایی که در زیر می‌آیند، بنا به موردکاوی‌های (Case Study) بسیار و به تایید بسیاری متخصصان، دیگر اثربخشی گذشته را ندارند و جواب نمی‌دهند. با اینفو همراه باشید تا بیش‌تر با آن‌ها آشنا شوید:

۱- تولید بک‌لینک‌های بیش‌تر برای افزایش رتبه

backlinkدر گذشته، قسمت اصلی هر پروسه‌ی سئویی این بود که بدون آنالیز دامین لینک‌دهنده و لینک‌های داده شده، تا جایی که می‌توانستیم، برای سایتمان بک‌لینک تولید کنیم. آن روزها، انجام این کار، افزایش رتبه‌ی سایت‌مان را تضمین می‌کرد.تولید و جذب بک‌لینک، هم‌چنان جزء فاکتورهای اساسی سئو است. بر طبق داده‌های اطلاعاتی وب‌سایت Search Metrics، تولید بک‌لینک، جزء ۵ فاکتور اصلی افزایش رتبه سایت است؛ اما شیوه‌ی تولید بک‌لینک با آن‌چه در گذشته انجام می‌شد، کاملا متفاوت است.

تغییرات در نوع جذب و تولید بک‌لینک، حول و حوش آپدیت پنگوئن ۲.۰ در مه ۲۰۱۳ اتفاق افتاد. به واسطه‌ی تغییراتی که آن زمان  رخ داد، امروز، کیفیت بک‌لینک‌ها اولویت اصلی در تولید بک‌لینک شده است؛ و نه تعداد و کمیت آن‌ها. به همین دلیل، اگر بدانید که چطور باید بک‌لینک مناسب تولید کنید، گاهی اوقات، چند بک‌لینک محدود، اما با کیفیت، می‌توانند تاثیر بسیار بیش‌تری نسبت به تعداد زیادی بک‌لینک بی‌کیفیت داشته باشند.

۲- پر کردن مطالب از کلمات کلیدی برای افزایش رتبه

در گذشته، بسیار مهم بود که مطالبی که در وب‌سایتتان منتشر می‌کنید، عینا حاوی کلمات کلیدی مد نظرتان باشد و داخل متن مطالب را از کلمات کلیدی مختلف پر کنید. اما حالا دیگر این موضوع اهمیت سابق را ندارد. اکنون، گوگل از شیوه‌ی ایندکس معنایی نهفته (latent semantic indexing – LSI) استفاده می‌کند. این سیستم ایندکس از فوریه‌ی ۲۰۰۴ مورد توجه گوگل قرار گرفت و از آن پس، با هر آپدیتی که به الگوریتم‌های گوگل اضافه شد، بیش‌تر و بیش‌تر اجرایی شد.

سیستم ایندکس جدید، به این صورت است که روبات‌های گوگل، محتوای موجود در صفحه‌ی وب‌سایت را کراول می‌کنند و پرتکرارترین کلمات و عبارات موجود در متن، با یکدیگر ترکیب شده و به عنوان کلمه کلیدی آن صفحه شناخته می‌شود. سیستم ایندکس معنایی نهفته یا همان LSI، هم‌چنین، در محتوای صفحه به دنبال کلمات و عباراتی که مترادف با کلمه کلیدی اصلی صفحه است، می‌گردد.

امروزه، بیش از هر چیزی، مهم این است که وب‌سایت خود را به منظور فراهم ساختن تجربه‌ی لذت‌بخش کاربران طراحی و بهینه‌سازی نمایید. این بدان معناست که دیگر نیازی نیست شما کلمات کلیدی مد نظرتان را به زور در محتوای صفحه جاسازی کنید. محتوا را برای کاربر بنویسید، نه برای روبات‌های گوگل. موتورهای جستجو با استفاده از کلمات و عبارات مترادف و مرتبط، خودشان متوجه منظور شما خواهند شد.

۳- تمرکز فقط روی بک‌لینک و محتوا

حدود ۵ سال پیش از این، سئو به ایجاد بک‌لینک‌های بسیار زیاد و تولید محتوای خوب محدود می‌شد. انجام دادن همین دو مورد، افزایش رتبه‌ی شما را تقریبا تضمین می‌کرد. اما امروزه، این‌طور نیست. اگر دقت کنید، اغلب وب‌سایت‌هایی که رتبه‌های خوبی کسب کرده‌اند، مخطبین بسیاری در شبکه‌های اجتماعی دارند. متخصصین سئو بر سر این که تاثیر شبکه‌های اجتماعی بر سئو به صورت مستقیم یا غیرمستقیم است، همچنان در حال بحث هستند؛ اما هیچ‌کس نفس تاثیرگذاری شبکه‌های اجتماعی بر سئو را نفی نمی‌کند.

بگذارید این‌طور نگاه قضیه بکنیم: هر چه مخاطبان شما در شبکه‌های اجتماعی بیش‌تر باشند، چشمان بیش‌تری به وب‌سایت شما دوخته می‌شوند. و هر چه نگاه بیش‌تری روی وب‌سایت شما دوخته شده باشد، بک‌لینک‌های بیش‌تری می‌گیرید و ترافیک بیش‌تری جذب خواهید کرد. علاوه بر این موارد، شبکه‌های اجتماعی منبع بسیاری خوبی برای انتشار مناسب مطالب وب‌سایت شماست و  باعث ایجاد کشش زیادی در مخاطبان‌تان خواهد شد.

۴- ایجاد صفحات بیش‌تر برای جذب ترافیک زیادتر

برخی افراد چنین گمان می‌کنند که با تولید صفحات زیادتر، می‌توانند ترافیک بیش‌تری برای وب‌سایتشان جذب کنند. حال این‌که، همچون موضوع بک‌لینک‌ها، ایجاد محتوای زیاد، فقط به قصد تولید صفحات بیش‌تر، کمکی به شما نخواهد کرد. اطمینان حاصل کنید که حتما اولویت شما در تولید محتوا بر کیفیت آن باشد و نه بر تعداد و کمیت مطالب. اگر محتوای خوبی نداشته باشید، هر تعداد هم که صفحات مختلف ایجاد کنید، هیچ سودی به حال شما نخواهد داشت.

آپدیت‌های الگوریتم پاندای گوگل که در فوریه‌ی ۲۰۱۱ منتشر شد، شناسایی محتوای بد را هر روز، بیش‌تر و بیش‌تر ممکن می‌سازد. این روزها، اگر وب‌سایتی محتوای ضعیف تولید کند، ممکن است با جریمه‌های گوگل مواجه شود. پس اطمینان حاصل کنید که وب‌سایت شما محتوای خوبی تولید می‌کند که مخاطبان‌تان مایل به مطالعه‌ی آن هستند.

۵- افزایش رتبه برای جذب ترافیک بیش‌تر

یک تصور غلط در میان اهالی وب رایج است که افزایش رتبه‌ی وب‌سایت را مساوی با افزایش ترافیک از سوی موتورهای جستجو می‌بینند. بله؛ درست است که کاربران، شما را در بالای فهرست جستجو، بهتر می‌بینند، اما این به معنای افزایش کلیک روی لینک وب‌سایت شما (click-throughs) نیست. ۲ دلیل برای این امر وجود دارد:

Keywordالف) ممکن است استراتژی کلمات کلیدی شما، استراتژی درستی نباشد. به این معنا که شما در کلماتی رتبه‌ی بالا کسب کرده‌اید که به موضوع و حوزه‌ی کار وب‌سایت شما ارتباطی ندارد.

ب) متا دیسکریپشن وب‌سایت و صفحات وب‌سایت شما برای مخاطب جذاب نیست و آن‌ها را به کلیک کردن ترغیب نمی‌کند.

برای حل کردن این مشکلات، باید با استفاده از گوگل ادوردز، استراتژی کلمات کلیدی مناسبی تهیه کنید و کلمات و عباراتی را انتخاب کنید که به کسب‌و‌کار شما ارتباط دارند. همچنین برای مشکل دوم، باید متا دیسکریپشن‌هایی بنویسید که برای مخاطبان جذاب باشد و آن‌ها را برای ورود به سایت ترغیب کند. راه‌حل ساده‌ای که برای تولید متا دیسکریپشن‌های خوب وجود دارد این است که با خودتان تصور کنید که اگر شما می‌بودید، چه جملات و عباراتی شما را مجاب می‌کرد روی این لینک کلیک کنید.

۶- وبلاگ‌نویسی مهمان در ابعاد وسیع، برای ایجاد اعتبار در سئو

GuestBlogger

قبل از الگوریتم پنگوئن ۲.۰ که در سال ۲۰۱۳ منتشر شد، هر کس، در هر جایی که می‌توانست، مطلب خوب یا بدی را در آن‌جا منتشر می‌کرد تا در ازای آن، یک بک‌لینک به وب‌سایتش داده شود. ضمن این‌که کیفیت محتوا اهمیت چندانی نداشت، در اغلب اوقات، محتوای تولید شده، ارتباطی هم به وب‌سایت نویسنده‌ی آن نمی‌داشت؛ بلکه صرفا راهی بود برای تولید بک‌لینک‌های بیش‌تر.

وبلاگ‌نویسی مهمان از آن زمان تا امروز، فوق‌العاده تغییر کرده است. امروزه، اگر شما قصد دارید یکی دو تا پست مهمان در وب‌سایت‌های دیگر بگذارید، بسیار مهم است که این وب‌سایت‌ها، معتبر و مرتبط به وب‌سایت شما باشند. وبلاگ‌نویسی مهمان در مقایس کوچک، و در صورتی که به شیوه‌ی درست و اخلاقی آن اجرا شود، می‌تواند مزایایی داشته باشد.

۷- پر کردن عنوان‌ها از کلمات کلیدی، برای افزایش رتبه

پر کردن مطالب سایت از کلمات کلیدی مختلف را، کیورد پرکنی یا همان کیورد استافینگ (Keyword stuffing) می‌گویند. یعنی در یک متن بسیار کوتاه، تعداد بسیار زیادی کلمات کلیدی را باربط و بی‌ربط بگنجانیم. خود گوگل، از طریق مت کاتس در سال ۲۰۰۷ به ما اخطار داده است که برای کسب رتبه‌های بالاتر، کیورد استافینگ انجام ندهیم. اما برخی وبمسترها، صحبت‌های مت کاتس را جدی نگرفتند؛ تا این‌که گوگل هر سال با آپدیت‌های جدید الگوریتم‌هایی مانند الگوریتم پاندا به میدان آمد. الگوریتم‌هایی که ساخته شده بودند برای کشف محتوای ضعیف.

کیورد استافینگ بازی بسیار خطرناکی‌ست. این تاکتیک قدیمی، صراحتا با دستورالعمل وبمستر گوگل در تناقض است. و از آن‌جایی که آپدیت الگوریتم‌های مختلف، گوگل را سال به سال در تشخیص محتوای ضعیف، پیشرفته‌تر می‌کند، شما با کیورد استافینگ، وب‌سایت خود را در معرض خطر مستقیم جریمه‌های گوگل قرار خواهید داد.

۸- وقت خود را با قرار دادن عکس در مطالب تلف نکنید

برای مدت‌های طولانی، غفلت از قرار دادن عکس در مطالب وب‌سایت، مشکلی نداشت. شما می‌توانستید با استفاده از برچسب‌های جایگزین (Alt Tags) و نام فایل‌های عکس‌ها، مطالب خود را ایجاد و رتبه‌های مناسبی کسب کنید. امروزه، اهمیت سئوی داخل سایت (Op-Page SEO) از هر زمان دیگری، بیش‌تر شده است و عدم استفاده از عکس‌ها در مطالب سایت، سئوی داخل سایت شما را از موهبت بزرگی محروم می‌سازد و از کیفیتی که می‌توانید داشته باشید، کم خواهد کرد.

موتورهای جستجو قادر به دیدن عکس‌های وب‌سایت شما نیستند؛ بنابراین لازم است که با قرار دادن برچسب‌های متنی جایگزین مناسب و ایجاد نام مرتبط برای فایل عکس‌ها، گوگل را برای درک موضوع و ماهیت عکس‌ها کمک کنید. اگر برچسب‌های جایگزین عکس‌ها را استفاده نکنید، در واقع از میزان قابل رویت بودن سایت خود در محیط اینترنت کاسته‌اید.

۹- سایت را در دایرکتوری‌های بسیاری ثبت کرده تا بک‌لینک‌های بیش‌تری کسب کنید

در تاریخ ۲۴ آپریل ۲۰۱۲ میلادی، گوگل اولین نسخه از الگوریتم پنگوئن خود را منتشر کرد. الگوریتم پنگوئن که پس از آن تاریخ، آپدیت‌های بسیاری داشته است، روی شناسایی و کشف وب‌سایت‌های دارای بک‌لینک‌های مصنوعی و غیرواقعی متمرکز شده است. هر بازاریاب و وبمستری باید اطمینان حاصل کند که تنها بر کمیت بک‌لینک‌ها تمرکز نداشته باشد و سایت خود را برای کسب بک‌لینک، در هر دایرکتوری نامعتبری ثبت نکند تا بک‌لینک‌های اسپم و مصنوعی به سایت‌ش اضافه نشوند.

به جای دایرکتوری‌های نامعتبر بسیار، بایستی بر دایرکتوری‌های معتبر و مرتبط تمرکز داشته باشید و وب‌سایت خود را در آن‌ها ثبت کنید. دایرکتوری‌های معتبر، استانداردهای مشخص خود را دارند. ثبت لینک در دایرکتوری‌های معتبر و مرتبط، علاوه بر دریافت بک‌لینک‌های معتبر، باعث می‌شود مردم با شرکت و وب‌سایت شما آشنا شوند. شناسایی دایرکتوری‌های معتبر و تشخیص آن‌ها از دایرکتوری‌های نامعتبر بسیار ساده است؛ اما اگر نمی‌توانید آن‌ها را تشخیص دهید، ریسک نکنید و وب‌سایت خود را آن‌ها ثبت ننمایید.

اگر شما از آن دسته افرادی هستید که از این تکنیک‌های منسوخ شده هنوز هم استفاده می‌کنید، بهتر است هرچه سریع‌تر وضعیت سئوی وب‌سایت خود را سر و سامان ببخشید و برای ادامه‌ی کار، استراتژی سئوی خود را تغییر دهید. دست به کار شوید، محتوای باکیفیت و مفید تولید کنید و بک‌لینک‌های طبیعی، مرتبط و معتبر کسب کنید.

شاید شما هم مثل بسیاری از مردم فکر می‌کنید نوشتن رزومه عالی کار سختی است. البته این تصورتان چندان اشتباه هم نیست. در واقع نکات بسیاری برای رزومه نویسی وجود دارند که می‌توانند شما را به شغل رؤیایی‌تان برسانند یا برعکس، فرسنگ‌ها از آن دورتان کنند. اما نگران نباشید. ما در این مقاله می‌خواهیم ۶ راز نوشتن رزومه عالی را که از زبان یکی از کارمندان گوگل و مطابق با اصول روانشناسی بیان شده‌اند، برای‌تان بگوییم. پس همراه ما باشید تا با این رازها آشنا شوید.

روزی که من کارم را در گوگل آغاز کردم، روزی بود که تصمیم گرفتم همه‌ی کمک‌هایی را که برای نوشتن رزومه‌ام دریافت کرده بودم به دیگران انتقال دهم. پس از اینکه تعداد بسیار رزومه را بررسی کردم، تصمیم گرفتم چیزهایی که یاد گرفته‌ام را با دیگران به اشتراک بگذارم؛ به این امید که به افراد بیشتری کمک کنم تا به شغل رؤیایی‌شان دست پیدا کنند. مهم‌ترین چیزی که متوجه شدم این بود که ما مانند روانشناس‌ها فکر نمی‌کنیم و در نتیجه خود را دست‌کم می‌گیریم. در اینجا ۶ روش برای تغییر این تفکر ارائه می‌کنم.

۱. تأثیر خود را به‌صورت کمی بیان کنید

برای نوشتن رزومه عالی بهتر است دستاورد‌های خود را با اعداد و ارقام نشان دهید، آنها را فقط به صورت کلی بیان نکنید. از آنجا که افراد کمی این کار را انجام می‌دهند، بیان اعداد و ارقام می‌تواند شما را کاملا برجسته کند. به پرسش‌های زیر پاسخ دهید:

موفق به کسب چه مقدار درآمد شدید؟ چند نفر به آخرین برنامه‌ی شما پیوستند؟ ویدیوی ترویجی شما چند بار دیده شده است؟

مثال‌ها
ضعیف: موفق شدم بودجه‌ی چشمگیری برای یک برنامه‌ی دانش‌آموزی گسترده فراهم کنم.

قوی: موفق شدم بودجه‌ای معادل ۱۲۰۰۰ دلار برای یک برنامه‌ی دانش‌آموزی گسترده برای ۲۵۰۰ نفر فراهم کنم.

ضعیف: تهیه‌ی یک گزارش معرفی فروش برای یک شرکت خودروسازی.

قوی: تهیه‌ی یک گزارش معرفی فروش ۴۴ صفحه‌ای برای فروش ۵۳ میلیون دلار در یک شرکت خودروسازی.

ضعیف: نوشتن مقاله در حوزه‌ی کارآفرینی و تکنولوژی.

قوی: نوشتن ۸ مقاله در حوزه‌ی کارآفرینی و تکنولوژی، ۱۰۷‌ هزار بازدید از صفحه‌، ۸۰۰۳ لایک و ۳۷۳۲ توییت.

دلیل موثر بودن این روش
ارسطو فیلسوف یونانی سه اصل را برای متقاعد کردن مؤثر دیگران آموزش می‌دهد:

شخصیت؛
برانگیختن احساسات؛
زبان.
ارسطو به قدرت زبان بیش از دو مورد دیگر باور داشت که به‌معنای متقاعد کردن دیگران با استفاده از منطق، شواهد و واقعیت‌هاست. شما با بیان کمّی تأثیرتان دقیقا کاری را که مد نظر ارسطوست انجام می‌دهید. در واقع شواهدی فراهم می‌کنید که بر اهمیت دستاوردهایتان تأکید کنید.

۲. تا جایی که امکان دارد دامنه‌ی علاقه‌مندی‌هایتان را افزایش دهید

همان‌طور که دارکِ (یک فیلسوف بزرگ دیگر) می‌گوید لازم است که از پایین شروع کنید. آخرین خط رزومه جایی است که بیشتر افراد علاقه‌مندی‌هایشان را فهرست می‌کنند، اما واقعا هیچ‌چیز جذابی نمی‌گویند. آیا شما به فیلم، ورزش و مسافرت رفتن علاقه دارید؟ چقدر جالب! چیزی بگویید که بتواند احساسات افراد را تحریک کند یا چیزی به‌یادماندنی در ذهن مصاحبه‌کننده ثبت کند. دست‌کم سعی کنید بسیار خاص باشید.

مثال‌ها
علاقه‌مند به: فیلم‌های کوئنتین تارنتینو، غذاهای مدیترانه ای، مجموعه‌ی لگو‌های فیلم جنگ ستارگان.

دلیل موثر بودن این روش
آدام گرانت، پروفسور دانشگاه پنسیلوانیا می‌گوید هنگامی که چند چیز را باهم مقایسه می‌کنیم، شباهت‌ها زمانی بیشترین اهمیت را پیدا می‌کنند که نادر باشند. این استاد دانشگاه می‌گوید: «ما زمانی افراد را به خودمان جذب می‌کنیم که ویژگی‌های خاصی داشته باشیم، درنتیجه این احساس را منتقل می‌کنیم که برای شغل مورد نظرمان مناسب هستیم و هم‌زمان خود را دیگران متمایز کرده‌ایم.» ذکر علاقه‌مندی‌هایتان فرصت‌ بسیار خوبی است تا کسی که رزومه‌تان را می‌خواند جذب کنید. این فرصت را از دست ندهید.

۳. رقابت را نشان دهید

این کار همیشه مؤثر است. بسیاری از افراد جایزه‌های متعددی برنده می‌شوند و کار‌های تأثیرگذاری دیگری انجام می‌دهند اما درباره‌ی فوق‌العاده بودن این دستاوردها به‌اندازه‌ی کافی صحبت نمی‌کنند، چراکه آنها رقابت را نشان نمی‌دهند. آنها اشاره نمی‌کنند که چند نفر دیگر برای رسیدن به موفقیت با آنها در رقابت بوده‌اند.

مثال‌ها
ضعیف: پیروزی در رقابت نوآوری در دانشگاه گرنی اسمیت.

قوی: بردن جایزه‌ی ۱۰۰۰ دلاری دانشگاه گرنی اسمیت برای نوآوری (بیش از ۸۰ نوآور باهم در رقابت بودند).

ضعیف: پذیرفته‌شده در برنامه‌ی مدیریتی جانی اپل‌سید.

قوی: پذیرفته‌شده در برنامه‌ی مدیریتی جانی اپل‌سید (نرخ پذیرش ۹٪، دانشگاه گرنی اسمیت هر سال ۵۰ دانش‌جورا انتخاب می‌کند).

دلیل موثر بودن این روش
به‌گفته‌ی رابرت کیالدینی، روانشناس، تأیید اجتماعی یکی از قوی‌ترین اصول تأثیرگذاری بر دیگران است. با توضیح رقابتی که در آن بوده‌اید نشان می‌دهید دستاوردهای شما چقدر باارزش هستند. افراد زیادی تلاش کرده‌اند اما فقط شما موفق شده‌اید. با انجام این کار مطمئن می‌شوید حتی اگر مصاحبه‌کننده از برنامه‌ای که در آن موفق بوده‌اید اطلاعاتی نداشته باشد باز هم تحت‌تأثیر قرار خواهد گرفت. توجه داشته باشید که بیشتر مصاحبه‌کننده‌ها به خود زحمت نمی‌دهند درباره‌ی این دستاوردها تحقیق کنند.

۴. از کارفرما بخواهید به شما بازخورد دهد

روابط از رزومه اهمیت بیشتری دارند. همیشه پیش از اینکه برای کار در یک شرکت درخواست بدهید با کارفرما ارتباط برقرار کنید. می‌توانید این کار را در جلسه‌های فارغ‌التحصیلان، معرفی یا اطلاعاتی انجام دهید. اگر مکالمه‌ی شما به‌خوبی پیش رفت به‌شکلی محترمانه از کارفرما بخواهید نظرش را درباره‌ی رزومه‌ی شما بگوید.

این کار دو فایده برای شما دارد. اول اینکه روشی عالی برای شخصی‌سازی رزومه‌تان برای شرکت‌های مختلف است. برخی از کارفرماها ویرایش‌های زیادی پیشنهاد می‌دهند («سعی کن از کلمات تخصصی استفاده کنی، ما آنها را دوست داریم»). دوم اینکه روشی فوق‌العاده برای تأیید رزومه‌تان است. اگر یک کارفرما از شما خوشش بیاید و احساس کند شما برای او مفید هستید، فرصت خوبی فراهم کرده‌اید که این موضوع را با مسئول استخدام در میان بگذارد.

مثال:
سلام جف. دیروز صحبت بسیار خوبی داشتیم! من واقعا از شنیدن تجربه‌های تو در ( شرکت X) لذت بردم و قصد دارم برای (شغل Y) درخواست کار بدهم. می‌دانم که سرت خیلی شلوغ است، اما آیا می‌توانی ۲ دقیقه وقت بگذاری و پیش از اینکه من رزومه‌ام برای بخش استخدام ارسال کنم درباره‌ی آن به من بازخورد بدهی؟ حتی یک پاسخ کوتاه می‌تواند برای من بسیار ارزشمند باشد.

ارادتمند؛ جان

دلیل موثر بودن این روش
پیگیر بودن نشانه‌ی این است که شما تمایل بیشتری دارید و آماده هستید تا وظایف بزرگی را که به شما محول می‌کنند انجام دهید. در واقع شما با درخواست کردن برای شنیدن بازخورد، اشتیاق خودتان را نشان می‌دهید. تقاضای دو دقیقه از وقت افراد، آغاز خوب و ساده‌ای است؛ به‌ویژه اگر از قبل ارتباط‌تان را ساخته باشید. احتمالا آنها پیش از اینکه شما بدانید از طریق پیشنهاد یا معرفی شما به مسئولان استخدام کمک‌های بزرگ‌تری نیز کرده‌اند.

۵. با برندهای بزرگ ارتباط بگیرید

با متصل کردن خودتان به نهادهای قابل اعتماد، حتی اگر هرگز برای آنها کار نکرده‌اید، خیلی سریع اعتبار خود را بالا ببرید. آیا هیچ‌کدام از مشتری‌های شما یکی از ۵۰۰ شرکت برتر بوده‌اند؟ اگر در یک استارتاپ کار کرده‌اید آیا موفق شدید سرمایه‌گذارهای بزرگ را جذب کنید؟ آیا در مجلات معتبر، نامی از شما برده شده است؟‌ هنگامی که مسئولان استخدام رزومه‌ها را بررسی می‌کنند، برند‌های شناخته‌شده مانند ستاره می‌درخشند؛ درنتیجه راهی پیدا کنید تا خود را به آنها متصل کنید.

مثال‌ها
ارتباطات قوی با ۷ شریک استراتژیک (از جمله کوکاکولا و خطوط هوایی امارات) از طریق برگزاری جلسات با مدیران ارشدشان.
استخدام و مدیریت ۶ دانشجو از دانشگاه پنسیلوانیا و ییل برای برنامه‌نویسی، فروش و طراحی گرافیکی.
دلیل موثر بودن این روش
اعتبار یکی دیگر از اصول تأثیرگذاری است. اگر به‌اندازه‌ی کافی اعتبار نداشته باشید، یکی از بهترین روش‌ها برای اینکه معتبر باشید، این است که خود را به افرادی که اعتبار دارند متصل کنید.

توصیه‌ی ویژه: برای دانشجوهای کالج یک روش آسان برای کسب اعتبار این است که سفیر یک شرکت شناخته‌شده در کمپ دانشگاه شوند. شغل‌های درون دانشگاه را بررسی کنید تا سریع‌ترین راه برای تبدیل شدن به نماینده‌ی کمپ را پیدا کنید.

۶. از قانون ۷ پیروی کنید

هر رزومه عالی پیام منسجمی ارسال می‌کند، برند شخصی شما را با خود دارد و این فکر را در ذهن مسئولین استخدام ایجاد می‌کند که «این فرد قبلا توانسته است این کار را انجام دهد، اگر او را استخدام کنیم در شرکت ما نیز موفق خواهد بود.» برای موفقیت در انجام این کار از قانون ۷ پیروی کنید. کلمات تخصصی و مشتقات آنها را از وب‌سایت شرکت پیدا کنید و آنها را هفت بار در رزومه‌تان تکرار کنید. برای مثال هنگامی که برای شغل‌های بازاریابی اقدام می‌کنید از کلماتی مانند «بازاریابی شده»، «تبلیغ شده» و «ترویج داده شده» برای توضیح دستاوردهایتان استفاده کنید. هنگامی که می‌خواهید برای استخدام در استارتاپ اقدام کنید از فعل‌هایی مانند «ساختن»، «خلق کردن» و «ابداع کردن» استفاده کنید. اگر این کار را به‌خوبی انجام دهید، هنگام مناسب‌سازی رزومه برای شرکت‌های مختلف به تغییرات زیاد نیازی نخواهد بود.

مثال‌ها
برای شغل‌های بازاریابی: «بازاریابی برای کمپین ویدئویی در یوتوب برای برنامه‌ی لری‌ کینگ در CNN با ۹۴۰۰ بازدید »

برای کار در استارتاپ: «ساختن کمپین ویدئویی در یوتوب برای برنامه‌ی لری‌ کینگ در CNN با ۹۴۰۰ بازدید»

توجه کنید که من چگونه CNN را در اینجا وارد کردم. همه لری گینگ را می‌شناسند اما CNN نیز برند شناخته‌شده‌ی دیگری است که مسئول استخدام را به خود جذب می‌کند.

دلیل: یک ضرب‌المثل قدیمی می‌گوید مشتری‌های پیش از اینکه دست به خرید بزنند باید یک تبلیغ را هفت بار ببینند. همین تفکر را در اینجا به خدمت بگیرید. فراموش نکنید رزومه‌ی شما آخرین ابزار بازاریابی شخصی‌تان است. مطمئن شوید خود را به گونه‌ای معرفی می‌کنید که مسئول استخدام فکر کند شما فرد مناسبی برای آن کار هستید.

دلیل موثر بودن این روش
یکی از بزرگ‌ترین فرصت‌هایی که معمولا از دست می‌رود زمانی است که افراد در رزومه‌شان می‌نویسند «کارآموزی». هرگز این کار را انجام ندهید. به‌طور مشخص نقش‌تان را بیان کنید، برای مثال بنویسید «کارآموز بازاریابی». این یکی دیگر از فرصت‌های برندسازی است. یکی دیگر از روش‌های اجرای قانون ۷ این است که بخش دوره‌های آموزشی مرتبط را در صورت وجود اضافه کنید. هنگامی که برای کار در حوزه‌ی مالی اقدام می‌کنید، کلاس‌های آماری و محاسباتی را در ابتدا بیان کنید.

اشتباهات در سئو بخش اسپم گوگل

در آخرین ویدئویی که Matt Cutts مسئول بخش اسپم گوگل منتشر کرد، نکاتی را یادآور شد که از نظر وی بدترین اشتباهات در سئو و بهینه سازی سایت می‌باشند. در این نوشته این نکات را برای شما بازگو میکنیم.

 

مت گفت که این موارد مخرب‌ترین اشتباهات در سئو نیستند اما در عوض، مرسوم‌ترین مشکلاتند.

۱- مهم‌ترین اشتباهی که او در رابطه‌اش سخن گفت، نداشتن وبسایت و یا داشتن وبسایتی است که روبات های گوگل نتوانند در آن به کندوکاو بپردازند.

۲- نداشتن کلمات کلیدی مناسب در نوشته ها نیز یکی از مشکلات بزرگ می‌باشد. منظور مت این بود که کلمات کلیدی را همان طوری برگزینید که کاربران آن‌ها را جست‌و‌جو میکنند چون فقط در این صورت میتوانند برای شما مفید باشند.

۳- مت کاتس به این نکته نیز اشاره کرد که نباید فقط به بخش محتوا و بازاریابی توجه کرد و می‎بایست از لینک بیلدینگ در کنار این دو مورد مهم نیز استفاده کرد.

۴- در انتخاب تیتر پست‎‌هایتان و توضیحات (Meta Description) برای صفحات سایتتان دقت کنید! تیتر ها می‌بایست جذاب باشند و در اولین نگاه به کاربران بفهماند که میتوانند چه چیزی را از این نوشته دریابند.

۵- استفاده نکردن از وبمستر‌تولز گوگل و راهنمایش و نخواندن در رابطه با سئو آخرین اشتباه در بین مدیران سایت هاست که مت اشاره کرد.

نتیجه گیری و توضیحات بیشتر:

مت به نکات بسیار مهمی اشاره کرده است که نمی توان از آنها چشم پوشی کرد. در نکته اول به این موضوع اشاره کرده که مهم ترین بخش در SEO آن است که ربات های گوگل بتوانند در وبسایت به راحتی به کندوکاو و جست و جو بپردازند، به هر حال گوگل محبوب ترین موتور جست و جو است که تقریبا همه از آن استفاده می کنند و اگر این مورد رعایت نشود وبسایت شما از دیدگاه SEO به شدت افت می کند.

کلمات کلیدی در درجه دوم اهمیت قرار دارند. همانطور که مت گفته، اگر فرض کنیم شما مقاله ای در مورد ارتفاع قله اورست نوشته اید نباید کلمات کلیدی خود را به صورت « ارتفاع قله اورست » انتخاب کنید، بلکه باید بنویسید « ارتفاع قله اورست چقدر است؟ » یعنی دقیقا به همان شکلی که فکر می کنید دیگران در موتورهای جست و جو در این مورد جست و جو می کنند.

نکته بعدی این است که اگر تمام تمرکز شما روی محتوا و بازاریابی سایت متمرکز است در اشتباه هستید. البته نه اینکه این دو مورد الزامی نباشند، اتفاقا لازم هستند اما کافی نیستند و مکمل این دو چیزی نیست جز لینک بیلدینگ.

تیتر نقش به سزایی در جذب مخاطب ایفا می کند. تیتر هایی که کوتاه و خالی از نکات کلیدی باشند مخاطب را جذب نمی کنند، از سوی دیگر اگر هم خیلی طولانی باشد کاربر را از خود دور می کند. انتخاب تیتر پست کار بسیار حساس و مشکلی است که اگر به آن دقت نکنید می تواند مشکل آفرین باشد. سعی کنید تا جایی که ممکن است تیتر پست ها کوتاه باشد و در عین حال مهم ترین و جذاب ترین نکات را در بر  بگیرد به طوری که مخاطب به محض خواندن پست کنجکاو شود که خود پست را هم بخواند.

نکته آخر مت نیز به این موضوع اشاره دارد که باید در مورد SEO و راه و رسم آن اطلاعات کافی و مناسبی به دست آورید تا بتوانید مطابق با شیوه کارکرد گوگل در شرایط مختلف بهترین تصمیمات را بگیرید.

همانطور که در ابتدای این مقاله ذکر شد، Matt Cutts مسئول بخش اسپم گوگل است و در زمینه SEO یک متخصص تمام عیار به حساب می آید، بنابراین نکاتی که او به ما گوشزد کرده واقعا مهم هستند گرچه همه چیز به همین ۵ نکته خلاصه نمی شود.

آرشیو